Image Alt

KARBONHİDRAT ASLINDA NEDİR?

blank

 

Karbonhidrat Aslında Nedir?

Karbonhidrat, enerji olarak vücudumuz tarafından en hızlı ve en kolay kullanılan makro besindir. Günlük enerjimizin yaklaşık yarısını karbonhidratlardan karşılarız. Bu nedenle karbonhidratların ana enerji kaynağımız olduğunu söyleyebiliriz. Egzersiz performansı ve enerji metabolizması için oldukça önemli olan karbonhidratların, profesyonel sporcu diyetlerindeki yeri oldukça fazladır. Manisa gym salonları uzman diyetisyenler tarafından uygulanan diyet reçetelerinde karbonhidrat ağırlıklı besinlere rastlamak mümkündür. Yüksek yoğunluklu antrenmanlar, yüksek enerji gereksinimine ihtiyaç duyar. Vücut, yüksek enerji gereksinimini ilk olarak karbonhidratlardan karşılar. Öyle ki bu oran %50-60 seviyesinde bazen daha fazlasını içerir. Bu nedenle vücudun karbonhidrat depolarının her an dolu olması oldukça önemlidir. Diğer makro besin çeşitlerinden protein ve yağ, karbonhidrata göre daha zor yakılır. Örneğin, 1 gram karbonhidratta 4 kalori bulunurken, 1 gram yağ yaklaşık 9 kalori içerir.

Karbonhidrat Hangi Sporlar İçin Önemlidir?

Egzersiz sırasında performans kaybı yaşamamak için karbonhidratlardan kazandığımız glikojen depolarının tükenmediğinden emin olmalıyız. Bireysel amacı özellikle vücudunu geliştirmek, kas kütlesini yükseltmek ve yağ yakmak olan bireyler için glikojen depoları oldukça önemlidir. Genel direnç antrenmanlarında glikojen depolarının %40’a kadar tüketildiği görülür. %40 tükenmiş glikojen depoları ile devam eden direnç antrenmanlarında performansta kayda değer bir düşüş görülür. Ancak bu oran, dayanıklılık sporları ile karşılaştırıldığında çok daha düşük olduğu söylenebilir. Yüksek karbonhidrat alımı dengesinin ve zamanlamasının önemli olduğu sporlar genellikle yüksek enerji gerektiren ve uzun süren sporlardır. Karbonhidrat alımının en önemli olduğu sporlar şunlardır;

  • Futbol
  • Güreş
  • Tenis
  • Basketbol
  • Dövüş Sporları
  • Jimnastik
  • Rugby
  • Maraton (uzun mesafe koşu)
  • Amerikan Futbolu

Manisadaki spor salonları yüksek enerji gerektiren ve uzun süren bu tarz sporlar için antrenman öncesi, sonrası ve günlük karbonhidrat alımının önemine dikkat çekiyor. Özellikle farklı dallarda konusunda profesyonel antrenörleri barındıran Manisa Premium Gym, beslenme danışmanlığı hizmeti verdiği üyelerinin günlük beslenme programına karbonhidrat içeren besinleri mutlaka ekliyor.

Manisa spor salonları

Karbonhidratın Vücuda Faydaları Nelerdir?

Manisa spor salonu kategorisinin başta gelen salonlarından Manisa Premium Gym, egzersiz programlarının beslenme düzeni ilişkisine dikkat çekiyor. Egzersiz programlarında önemli bir yere sahip olan karbonhidratlar yapıları gereği bir çok faydayı da beraberinde getiriyor.

  • Merkezi sinir sistemine, beyne ve böbreklere iyi gelir.
  • Lif sistemi yapısını korur.
  • Kan ve kolestrol seviyesini dengede tutar.
  • Tokluk hissidini pekiştirir.
  • Suyun vücutta tutulmasını sağlar.
  • Tip 2 diyabet ve obeziteye karşı koruma sağlar.
  • Kaliteli ve düzenli uykuyu destekler.
  • Bağırsak hareketlerini arttırarak boşaltım sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlar.
  • Kardiyovasküler hastalık risklerini en aza indirger.

Manisa spor salonları

Sağlıklı Karbonhidratlar Nelerdir?

Manisada spor salonları diğer spor salonları gibi rafine olmayan yani herhangi bir işlemden geçmemiş karbonhidratların tüketilmesini öneriyor. Sağlıklı karbonhidratlar olarak adlandırılan bu grup, Manisa spor salonları beslenme danışmanları tarafından beslenme programında yer alan en önemli besin gruplarından biridir. Manisa fitness salonları, üye beslenme programlarında hem doyurucu hem de besin değeri yüksek olan sağlıklı karbonhidratları öneriyor. Sağlıklı karbonhidratlar:

  • Kuruyemişler
  • Patates gibi kök bitkiler
  • Arpa, yulaf, pirinç, mısır ve buğday gibi tahıllar
  • Havuç, brokoli
  • Kuru baklagiller (bezelye, mercimek, fasulye, nohut)